Als ondernemer of marketeer herken je het vast wel: je hebt een strakke marketingstrategie uitgezet en je bent klaar om je doelgroep helemaal in te pakken. Maar dan, wat is de volgende stap? Ga je zelf wat lopen hannesen met teksten, pakt de communicatiestagiair het op of blijft je prachtige plan op de plank liggen? Ik geef je 5 redenen waarom je beter een copywriter inhuurt.
1. Saaie teksten zijn verleden tijd
Goede teksten zijn de basis van succesvolle marketing. Want: hoe grijp je je doelgroep bij de kladden? En hoe zorg je ervoor dat mensen ook daadwerkelijk wat aanschaffen? Met saaie teksten jaag je iedereen alleen maar de kast op. En de standaard GPT-teksten hebben de meeste mensen ook al wel gezien. Een goede copywriter weet hoe je pakkende teksten schrijft zodat mensen blijven hangen. Je klanten zullen aan je lippen hangen. Beloofd.
2. Bye bye, onprofessionele uitstraling
Een taalfoutje glipt er al snel in en geeft je linea recta een onprofessionele uitstraling. Maar ook als de tone of voice niet aansluit bij je doelgroep sla je de plank volledig mis. Is je aanspreekvorm niet consequent u of jij/je? Ook dan kun je die professionele uitstraling wel vergeten. Een goede copywriter heeft niet alleen voelsprieten voor kloppende taal, maar ook gevoel voor het schrijven van lekker lopende teksten met een consistente toon en stijl. Dat leest wel zo prettig.
3. Mis geen kansen
Goede teksten kunnen je conversie enorm verhogen. Als je besluit zelf wat te klooien, laat je die kansen vaak liggen. En ook als je aan professionele teksten gaat lopen sleutelen, gooi je je eigen glazen in. Een goede copywriter weet precies waarom je doelgroep jou moet hebben en wat ervoor nodig is om hen te overtuigen. Tippie van Lau: neem een SEO-copywriter in de arm. Dan weet je zeker dat je doelgroep je ook daadwerkelijk kan vinden op het web.
4. Nooit meer tijd verspillen
In de tijd dat jij aan checken bent of je 'word' of 'wordt' schrijft, had je allang je to-do list af kunnen hebben, je mail weg kunnen werken of een paar kattenfilmpjes op TikTok kunnen kijken. Als jij je focust op wat écht belangrijk is, dan kan je die copywriter ook lekker laten shinen.
5. De frisse wind die je zoekt
Jij kent je bedrijf door en door. Dit is meestal een voordeel maar kan je ook weleens tegenwerken. Objectief schrijven over je eigen product of dienst? Dat lukt waarschijnlijk niet. Een goede copywriter kijkt niet alleen objectief maar ook met een frisse blik naar jouw merk. Je teksten worden duidelijker én geloofwaardiger. En misschien brengt het je ook nog wel nieuwe inzichten?
Vond je dit leuk om te lezen? Heb je mijn blog over de evolutie van SEO al gelezen?
No Comments.